Strony

Odsłony

czwartek, 1 października 2015

Kolejne zmiany w powtórkach



NBA wprowadza od nowego sezonu kolejne zmiany w powtórkach. Oczywiście ich założeniem jest przyspieszenie gry. Jak wyjdzie?

Za oficjalnym komunikatem NBA:

NBA ogłosiła dzisiaj, że Zarząd jednomyślnie zaaprobował modyfikacje dotyczące powtórek, które wejdą w życie w sezonie 2015/16.

W tym sezonie, dodatkowo poza trzema sędziami pracującymi przy każdym spotkaniu, w Replay Center będzie się znajdował czynny sędzie NBA i będzie podejmował decyzje dotyczące sytuacji z konkretnych powtórek i pomagał trzem pozostałym sędziom.

Wszystkie powtórki wciąż będą wywoływane decyzjami sędziów na boisku. Jednak samo sprawdzenie i ostateczna ocena będzie należała do sędziów w Replay Center, którzy potem przekażą swoją decyzję głównemu sędziemu meczowemu.

Przykładowymi powtórkami, które będą decydowane w Replay Center będą sprawdzenie czy rzut był oddany za 2 czy 3 punkty, czy na koniec kwarty zawodnik zdążył oddać w czasie celny rzut, czy została nadepnięta linia autowa, goaltending czy przekroczenie 24 sekund na akcję.

Główny sędzia meczowy wciąż będzie podejmował decyzję w pozostałych sytuacjach, jak flagrant faule, faule clear-path, bójki między zawodnikami, czy zawodnik łapiący na faul ofensywny zdążył wyjść z chronionej strefy.[...]

Podczas oglądania powtórek, w których decyduje Replay Center, tylko główny sędzia meczowy będzie podchodził do stolika, żeby usłyszeć decyzję z Replay Center i obejrzy ujęcie z kamery, które było decydujące. Pozostali sędziowie będą troszczyć się o zawodników, żeby wrócili jak najszybciej do gry.

Jeśli to rzeczywiście się uda, to w kilku przypadkach mecze powinny zostać przyspieszone. Na papierze wygląda to bardzo dobrze i jestem dużym zwolennikiem tej koncepcji. Mam nadzieję, że w praniu wyjdzie równie dobrze. Dokładna lista podziału kompetencji wygląda następująco:

Decyzje należące do Replay Center:

1. Czy rzuty był za 2, czy 3 punkty (przy celnym lub przy faulu)
2. Czy rzut został oddany w czasie na koniec kwarty
3. Czy był aut
4. Czy popełniony został błąd 24 sekund
5. Czy zaliczyć lub anulować zdobyty kosz (goaltending/basket-interference)
6. Błąd zegara (brak faulu lub brak popełnionego błędu)
7. Reset zegara 24 sekund
8. Liczba zawodników na parkiecie

Decyzje należące do głównego sędziego meczowego:

1. Flagrant faul
2. Clear-Path faul
3. Faul na graczu bez piłki
4. Bójki/sprzeczki zawodników
5. Faule na koniec kwarty
6. Przekroczenie 24 sekund na rzut (gdy odgwizdany został faul)
7. Poprawne wyznaczenie wykonawcy rzutów wolnych
8. Błąd zegara (faul albo popełnienie błędu)
9. Czy zawodnik łąpiący na faul ofensywny rywala znajdował się w czy poza strzeżoną strefą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz