Strony

Odsłony

poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Tyrus Thomas wraca do pełni zdrowia



Chicago Bulls oddali LaMarcusa Aldridge'a, żeby wybrać go w drafcie. Potem przejechali się na nim Charlotte Bobcats. Wyśmiewany przez wielu stoczył prawdziwą walkę ze swoim zdrowiem, a teraz chce wrócić na boisko i do NBA. Tyrus Thomas wreszcie odzyskuje formę i zdrowie.

Sam byłem wielokrotnie w gronie tych, którzy naśmiewali się z Thomasa. Że przepłacony, że nie umie grać, że Bulls woleli jego niż LaMarcusa Aldridge'a. To wszystko prawda. Ale jak się okazuje, problemy Thomasa nie były związane tylko i wyłącznie z samą grą. Od dłuższego czasu dokuczał mu bardzo nieprzyjemny uraz, który po angielsku nazywa się tak: C6-7 anterior cervical discectomy and fusion for an arachnoid cyst, na co dobrego tłumaczenia nie znalazłem. Żeby jednak choć trochę wam nakreślić o co chodzi, to problemy z jakimi borykał się Thomas dotyczą cysty, która wyrosła na jego kręgach szyjnych.

Jak się okazało, w marcu 2014 roku Tyrus przeszedł operację, która mogła zakończyć jego karierę w wieku zaledwie 27 lat. Po operacji spędził miesiące na rehabilitacji, a w rozmowie z Alexem Kennedym z Basketball Insiders powiedział w październiku ubiegłego roku:

Nie każdy dostaje drugą szansę, ale ja akurat dostałem prawdziwą drugą szansę. Nie mogę pozwolić się wyśliznąć tej okazji.

Zrobił wszystko, co w jego mocy, żeby dostać się z powrotem do NBA i udało mu się to trzy miesiące po tym wywiadzie, mimo że wciąż był w trakcie procesu wracania do odpowiedniej formy. Thomas spróbował swoich sił w NBDL. Zagrał dwa mecze dla Iowa Energy, notując w nich średnio 14,5 punktu, 7,0 zbiórki i 2,0 bloku w niespełna 27 minut gry. To wystarczyło, żeby Memphis Grizzlies się nim zainteresowali i zaoferowali 10-dniowy kontrakt. Rozegrał dla nich tylko 2 spotkania, w których dostał bardzo limitowane minuty (łącznie 7), po czym wrócił do NBDL i został rezerwowym w drużynie Energy.



Mój czas w Memphis był świetny. Mentalnie było to wspaniałe. Trenowałem zaledwie przed może 9 czy 10 tygodni zanim dostałem szansę w Memphis, także bardzo mnie to podreperowało psychicznie. Pokazało mi to, że wciąż mam jeszcze trochę paliwa w baku, żeby wrócić tam, gdzie chcę być.

Zwolnienie przez Bobcats przyszło w bardzo trudnym dla Thomasa okresie. Krótko po tym jak został zwolniony, rozwiódł się z żoną, a potem dowiedział się, że potrzebuje operacji rdzenia kręgowego. Ta cysta miała być powodem wielu urazów, z którymi się borykał przez całą karierę. Ani razu nie rozegrał pełnego sezonu, najbliżej był w rozgrywkach 2008/09, gdy opuścił tylko 3 mecze.

Teraz mocno pracuje przede wszystkim nad przygotowaniem fizycznym. Przygotowuje się pod okiem prywatnego trenera w San Antonio i szykuje się na sezon 2015/16. Jak sam mówi, w czasie gdy był w Memphis swoje przygotowanie szacuje na około 50%. Teraz chce osiągnąć pełne 100%. Nie ma nigdzie podpisanej umowy nawet na okres przygotowawczy, ale planuje w końcówce września odbyć kilka treningów pokazowych i liczy na niegwarantowany kontrakt, który pozwoli mu powalczyć o powrót na stałe do NBA.

Rozmawiałem ze swoim agentem i próbujemy zobaczyć co będzie dla mnie najlepsze. Bardzo bym chciał trafić do składu na okres przygotowawczy. Rozumiem też, że teraz muszę podążyć inną ścieżką niż w przeszłości i to inną niż ta, do której jestem przyzwyczajone. Jestem pewny, że będę wystarczająco zdrowy, żeby zrobić to, co jest potrzebne, by załapać się do składu na sezonu, o ile załapię się wcześniej na okres przygotowawczy.

Drużyny wiedzą na co stać Thomasa na boisku, ale sam chce też zaznaczyć, że każdy zespół, który spróbuje go ściągnąć dostanie też w pakiecie pozytywną energię w szatni. Ludzie z Memphis bardzo pozytywnie wyrażali się o czasie, który spędził w Grizzlies. Jest jasne, że Tyrus wydoroślał i w wieku 29 lat chce być także liderem drużyny, nie tylko pod względem koszykarskim. Swoimi doświadczeniami na pewno może się podzielić z wieloma młodymi zawodnikami. Będzie mógł ich ostrzec czego nie robić, a co robić. Podobnie jak w przypadku Jasona Richardsona, który ma mieć podobną rolę w Atlanta Hawks.

Osobiście bardzo mu kibicuję i wierzę, że uda mu się wrócić na stałe do ligi. Rok temu dostaliśmy krótki epizod ze strony Thomasa. Chętnie zobaczyłbym pełny serial.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz